Vitaminok, amelyekre szüksége van a szervezetnek

A tápanyagok azok az anyagok, amelyek táplálékkal szívódnak fel, amelyekre a szervezetnek szüksége van a normális működéshez, az energiaszükséglet kielégítéséhez és a szövetek előállításához. A fő tápanyagok a fehérjék, zsírok, szénhidrátok, vitaminok és ásványi anyagok.

A vitaminok szerves anyagok, amelyek elsősorban a növényekben találhatók. Körülbelül 30 vitamin ismert, hogy közvetlenül befolyásolja az anyagcserét, a vérképzést, a növekedést, az immun-, ideg-, endokrin és általános egészségi állapotot. Kétféle vitamin létezik: vízben oldódó (C- és B-vitamin) és zsírban oldódó (A, D, E, K).

A-vitamin

Javítja a szemek, a bőr, a csontok egészségét, erősíti az immunrendszert, antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Az A -vitamin forrásai: sárgarépa, spenót, retek, petrezselyem, saláta, édesburgonya, marha- és csirkemáj, marhahús, tojás, tejtermékek, cseresznye.

B -vitaminok

Rendkívül fontos vitaminok, amelyek javítják az agy, az idegrendszer és az izmok tevékenységét, jótékony hatással vannak a belek, a bőr és a haj perisztaltikájára, növelik a tónust. Tartalmaz: gabonafélék és hüvelyesek, spenót, mandula, tojás, friss és joghurt, kelbimbó, rizs, hal, hús, avokádó, cseresznye, sárgarépa és sok más.

C-vitamin

Erősíti az immunrendszert és az agyi aktivitást, részt vesz a kollagén szintézisében és javítja a bőr egészségét. Erős antioxidáns, segít a magas vérnyomás elleni küzdelemben és rákellenes tulajdonságokkal rendelkezik. A C -vitamin leggazdagabb forrásai: csipkebogyó, kakukkfű, paprika, brokkoli, kelbimbó, paradicsom, cseresznye, zöld leveles zöldség, narancs, grapefruit, citrom, eper, kivi.

D-vitamin

Segít a fertőzések és gyulladások leküzdésében, erősíti a csontokat és a fogakat, javítja az agy, az ideg- és immunrendszer, a tüdő és a szív aktivitását. Véd a cukorbetegség ellen, és jótékony hatással van a terhesség alatt. A legjobb természetes D -vitamin -források a nap, a lazac, a makréla, a gomba, a tojás, a narancslé, a teljes tejtermékek, a tofu, néhány gabonafélék (ellenőrizze a címke tartalmát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy tartalmaz -e D -vitamint).

E-vitamin

Erős antioxidáns, erősíti a szervezet reproduktív képességeit, javítja a vérkeringést és csökkenti a magas vérnyomást, pozitív hatással van a premenstruációs szindrómára. Szükséges a szövetek regenerálódásához is, erősíti az idegrendszert, az izmokat, az immunrendszert, lassítja az öregedést, javítja az agyműködést. Az E -vitaminban leggazdagabb élelmiszerek: mandula, mogyoró, napraforgómag, szárított sárgabarack, spenót, avokádó, tök, kivi, pirospaprika.

K-vitamin

Csökkenti a koleszterinszintet, rákellenes hatása van, javítja a szív és az agy tevékenységét, erősíti a csontokat. Hasznos azoknak a csecsemőknek, különösen a korábban születetteknek, akiknél hiányzik a K -vitamin. A K -vitaminban gazdag ételek a következők: spenót, brokkoli, spárga, káposzta, karfiol, uborka, kelbimbó, friss hagyma, friss és szárított gyógynövények, saláta, kelkáposzta (káposztatípus), chilipor, curry, édes paprika (fűszer), spárga, aszalt szilva.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük