Alvást segítő esti rituálék

Nehéz az embernek produktívnak lennie nappal, ha megfosztják a minőségi éjszakai alvástól. A pihentető lefekvés előtti rituálék megnyugtatják az elmét és a testet. Ha szokásokká változtatja őket, nemcsak megkönnyítik az elalvási folyamatot, hanem nyugodtabbá is teszik az éjszakát.

Adunk 3 tippet. Ismerje fel őket sajátjának, végezze rendszeresen, és biztosak vagyunk abban, hogy egészséges alvást, jó reggelt és eredményes napot fog élvezni.

Hozzon létre egészséges táplálkozási szokásokat

A jó alvást befolyásoló egyik legfontosabb tényező az étkezés. Étkezési szokásai jelentős szerepet játszanak az alvásban, és különösen fontosak a késő órákban, közvetlenül lefekvés előtt. A teli gyomor lelassítja az emésztést, és ezáltal az egészséges alvás teljes folyamatát. Fontos, hogy a vacsora kis mennyiségben és ne túl nehéz ételekből álljon. Próbáljon könnyebb ételeket készíteni vacsorára, kivéve a fűszeres vagy savanyú ételeket, mert gyomorproblémákat és kellemetlenségeket okozhatnak.

A szakértők azt javasolják, hogy kerüljék a túlzott folyadékbevitelt lefekvés előtt, mert ez puffadáshoz és gyakori felkeléshez vezethet a wécéhez. A kávé 19 óra utáni fogyasztását is kerülni kell, mert, mint tudják, a koffein hat az idegrendszerre. Az is fontos, hogy lefekvés előtt kerülje az összes többi koffeintartalmú terméket, például a csokoládét és a szénsavas italokat.

Ötletek egy könnyű vacsorához, jó alvást biztosítva: saláta, leves, csirke vagy pulyka steak, hal, zöldség. Válasszon ízlés szerint egészséges recepteket , de ügyeljen arra, hogy kíméletesek legyenek a gyomorhoz. A táplálkozási szakemberek szerint az alvás javítható, ha egy személy a következő ételeket fogyasztja: szőlő, túró, zab, földimogyoró.

Hozzon létre hangulatos és pihentető légkört

Változtassa meg a hálószoba hangulatát, hogy hajlamos legyen az alvásra. Fontolja meg a költözést, a tisztítást, hogy a szoba barátságosabbá és harmonikusabbá, komfortosabbá váljon. 

Figyeljen a szoba hőmérsékletére is. A szakértők szerint 19 foknak kell lennie. Az a tény, hogy a túl hideg vagy túl meleg hálószoba rontja az alvás minőségét!

Ötletek a nyugodt, pihentető légkör megteremtéséhez: Fontolja meg a gyenge fényt – egy éjszakai vagy sós lámpát. Használhat aromaterápiát is. Válasszon nyugtató gyógynövényeket vagy olajokat, amelyek jótékony hatással vannak az idegrendszerre, és segítenek ellazulni. Ezek levendula, cédrusolaj, jázmin, narancs olaj. 

Csendes és pihentető zenehallgatás

A hálószobában való teljes pihenéshez el kell távolítani mindenféle zavaró technikai eszközt – telefonokat, táblagépeket, TV -t . Tanulmányok azt mutatják, hogy a technológia és a képernyő előtt eltöltött idő komolyan befolyásolja az alvást és kényelmetlenséget okoz. Sötétedéskor az emberi szervezet melatonint termel. Ennek a vegyi anyagnak a létrehozása jelzi az agyunknak, hogy éjszaka van, majd álmosakká válunk.

De amikor egy világos képernyőt bámulunk, a melatonin termelése lelassul, és lehetetlenné teszi az elalvást. Éppen ezért fontos, hogy lefekvés előtt ne nézzen képernyőre, mert ez ébren tarthatja az elmét, és fennáll annak a veszélye, hogy sokáig nem tud aludni.

Találd meg azt, ami ellazít

Mindenkinek más a módja a békéhez való alkalmazkodáshoz. Kipróbálhatsz különböző technikákat, és megnézheted, melyik működik neked. A pihenésre való hajlam nagyszerű módja a forró fürdő vagy zuhany. Általában az elalvást a testhőmérséklet emelkedése kíséri, és mesterséges emelése segít a szervezetnek az alváshoz való alkalmazkodásban. Ezenkívül a fürdőszoba eltávolítja a felhalmozódott stresszt!

Ha fürödni kezd, illatokat adhat a vízhez, amelyek kényeztetik érzékeiket. Fontos azonban elkerülni azokat, amelyek tele vannak parfümökkel és vegyszerekkel, mert irritálhatják a bőrt. Fogadjon a természetes illatokra, ezek egy része már kapható a piacon. Azok, mint a kamilla és a levendula, a legjobban működnek.

Egy másik jó ötlet az alvás meditáció. Különböző technikákat találhat a csendes, hajlamosító zene hátterében. Ily módon lerázhatja magáról a szorongó érzéseket és gondolatokat, és képes lesz arra, hogy segítsen Önnek pihenő üzemmódba váltani.

Ha az alvási rituálék kialakítása ellenére továbbra is álmatlanságban szenved, ez minden bizonnyal egészségügyi probléma jele lehet, és forduljon orvoshoz, diétázzon vagy méregtelenítse a testét. 

Vigyázz, talán a tested mondani akar valamit!

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük